zondag 7 augustus 2011

Workshop stempelen

Dit is iets wat je zeker eens moet proberen. Je kunt zoveel met deze embossingfolders.
Ik heb deze boom bij de kaart "Proficiat" gebruikt.





Je hebt nodig; "een embossingfolder, papier, stempelinkt en een Double Do XL



Je stempelt de inkt op het gladde vlak. Ik bedoel hiermee waar de boom in de diepte ligt. De inkt komt dus niet in de boom.



Je legt het papier tegen de schone zijde en .......



.......klap de folder dicht.
Werkbeschrijving embossingfolders voor de double do:
Eerst de blauwe kunststofplaat,. hierop de rubberen mat (iets van de rand afleggen).
Dan het te embossen papier tussen de embossingfolder leggen en dichtvouwen en dit samen op de zwarte rubberen mat leggen.
Afdekken met het gele snijmatje. Voer het geheel door de double do.
Dit is het resultaat. De boom is wit en de achtergrond gekleurd.



Wanneer je de andere zijde beinkt, Dan wordt op het negatief de boom ingekleurd.



Zo kun je natuurlijk ook tekst op je embossingfolder stempelen, zoals hieronder



Hieronder heb ik eerst blauwe stempelinkt op de embossingfilder gedaan en later met bruine inkt de tekst



Succes en ik ben benieuwd naar jullie resultaten.

12 opmerkingen:

  1. Leuke tip , en je heb trouwens hele mooie kaartjes gemaakt.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WoW! спасибо за подсказку! Обязательно попробую!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Petra,

    Bedankt voor deze leuke tip, ga het zeker eens uitproberen. Leuke effecten krijg je hierdoor.

    Groetjes, Marijke en Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk!
    Bedankt voor je workshopje, dat ga ik zeker eens proberen
    Groetjes gea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gave tip! Enorm bedankt!

    Liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Очень интересный эффект! Беру себе на заметку)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg leuk ga ik zeker uit proberen van de week gr Gea Bogema

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dit is gaaf zeg dank je wel voor de tip

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie kaart jammer dat ik een cuttelbug heb.Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. What a smart idea. Thanks for sharing!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fantastische techniek! Ik heb hem al meteen uitgeprobeerd en het geeft een mooi resultaat! Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen

Kaarten € 1.50 per stuk of 10 voor € 10.00

Al deze kaarten kun je bestellen door het nummer door te geven die u wilt hebben.  U kunt een mailtje sturen met de nummers die u wilt hebbe...